Sean Hannity and Other Fox Workers Admit They Didn’t Believe False Election Claims They Aired

Fox News host Sean Hannity and others at the network admitted under oath that they did not believe the debunked 2020 election claims they aired to millions of viewers, The New York Times reports.

Hannity in a deposition in Dominion’s defamation lawsuit against the network said that he “did not believe it for a second.”

Despite his claim, Hannity hosted former Trump lawyer Sidney Powell, who pushed bizarre conspiracy theories alleging that Dominion voting machines flipped votes from former President Donald Trump to President Joe Biden in a conspiracy linked to dead Venezuelan leader Hugo Chavez.

Dominion filed a $1.6 billion defamation lawsuit, accusing the network of knowingly airing false allegations against the company.

Other Fox News employees agree:

Other high-profile Fox News employees also echoed Hannity’s concerns, including Tucker Carlson and producer Meade Cooper, Dominion attorney Stephen Shackelford said.

“Not a single Fox witness” thus far has produced any evidence to back up the false claims aired on the network, he said.

“Many of the highest-ranking Fox people have admitted under oath that they never believed the Dominion lies,” he said, adding that Carlson “tried to squirm out of it at his deposition.”


Even as the hosts claimed they did not believe the false election claims, they repeatedly hosted election deniers on their shows.

Hannity and fellow Fox host Jeanine Pirro repeatedly hosted Powell.

Fox Business host Maria Bartiromo pushed false claims about the election in an interview with Trump.

Former Fox Business host Lou Dobbs went all-in on the election conspiracy theory before being ousted by the network.


Related News